20090527

Jag har bestämt mig

Jag har bestämt mig för hur jag ska rösta i Europavalet. Kryssar Zaida Catalán som står som nummer fem på Miljöpartiets lista. Hon tycker som jag att EU är bra och viktigt. Och listar punkterna klimat, integritet, jämställdhet och demokrati som profilfrågor (dessutom med rätt motiveringar).

Carl Schlyter straffade ut sig själv när han höll fast vid utträdeslinjen i en P1-intervju. Isabella Lövin verkar vara en klok människa, men prioriterar kanske inte det jag tycker är viktigast. Bodil Ceballos låg nära till hands, men jag tycker att integritetsfrågan förtjänar mer uppmärksamhet än hon verkar vilja lägga på den.

Det var inte särskilt svårt att utesluta övriga partier från listan över tänkbara. M, KD, JL och V står på olika sätt långt från mig. C befäste sin position på långt håll vid sin senaste kongress. FP kan omöjligt locka tillbaka mig så länge major Björklund styr och ställer. S har Bodström. PP är och förblir ett enfrågeparti och jag tycker att det finns mer än en livsviktig fråga (dessutom är MP på samma linje som PP).

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: