20090323

Nu börjar vi bli överens

Snart är försäsongen över. Snart kommer första tävlingsmatchen (svenska cupen). Det börjar bli tydligt hur startelvan kommer att se ut och vilket spelsystem som kommer att gälla. Det känns också som om jag är överens med Werner/Lindskog om hur manskapet ska ställas upp. Jag tror nämligen att matchen mot IFK Peking i helgen var generalrepet.

Så här ser alltså grunduppställningen ut i år.

Jonas Bohlin
Given i målet. På gott och ont. Än så länge måste jag nog hålla med dem som tycker att det ser tunt ut bakom honom.

Mikael Nilsson
Andreas Gunnarsson
Sebastian Henriksson
Christoffer Wiktorsson
Inga större överraskningar i backlinjen väl? Jag tror att omskolningen/matchandet av Andreas Holmberg som mittback mest handlade om att ge fler alternativ i händelse av skador.

Andreas Holmberg
Tobias Solberg
Det defensiva ansvaret på mittfältet delas av dessa båda herrar. Inga konstigheter. de kommer dessutom att Ge fin tyngd i anfallet när det blir dags för våg två.

Johan Bertilsson
Erik Nilsson
Christophe Lallet
Snabbt och härligt på den offensivare delen av mittfältet. Här finns det en del namn som skulle kunna blanda sig i leken, men åtminstone Bertilsson och Lallet känns givna. I januari satte jag Berger framför Erik Nilsson, men Nilsson verkar ha gjort en stark försäsong så just nu ligger han snäppet före.

Peter Samuelsson
Relativt självklart förstaval som presumtiv målspottare. Doslic kan förhoppningsvis utmana, men Samuelsson är startmannen.

Snart ses vi på Valla. Fina tider.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: