20081205

Välkommen tillbaka

Sebastian Henriksson är tillbaka i Degerfors. Det känns äktabra. Det är silly seasons mest väntade nyhet, så ni får ursäkta om jag inte direkt suttit på helspänn bakom tangenterna för att leverera beskedet. Ändå är det en riktigt välkommen nyhet. Den bästa sen det blev klart att Bertilsson förlängde.

Naturligtvis borde han ha spelat i Degerfors redan tidigare. Tony G borde ha legat på hårdare. Sebastian hade gjort mer nytta i rödvitt än glappkäften Markus Karlsson (som verkar vara på väg till Åtvidaberg och tack för det).

Det gnälls som väntat en del om att han spelat i *SK, men jag kunde inte bry mig mindre. Sebastian Henriksson är förmodligen den tyngsta värvningen någon division ett-klubb kommer att göra.

Dessutom är han ju uppvuxen i Strömtorp. Det är bonusbra.

Från "på väg bort"-fronten rapporteras föga förvånande att Simon Nurme har anbud från klubbar i Superettan och att Magnus Tappert kan hamna i nån dansk klubb. Det är väntat. Båda är för bra för division ett.

Mer överraskande är att det finns allsvenskt intresse för Kalle Norrbin. Visst, jag gillar Norrbin och skulle gärna se honom i DIF nästa år. Men han var trots allt inte ordinarie i ett rödvitt som åkte ur Superettan. Så GIF Sundsvall och Allsvenskan som nästa adress vore en rejäl överraskning. Men för all del, lycka till.

Kuriren rapporterar att Hasani kan vara på väg till Sirius. Och riktigt varför anfallsparet Johan P och S Hasani skulle fungera i Uppsala när det var en katastrof i Degerfors vet ju inte jag, men märkligare saker har väl hänt...

Och som Simon skrev: är de så bra?

Och om det skulle visa sig att de är det, hur usla vara Stahre och Mike då? Egentligen. Svindlande tanke.

Nu ber jag bara för att Degerfors IF skriver ett nytt kontrakt med Wiktorsson på minst två år. Ge honom det bästa ni kan erbjuda. För min del får han gärna bli klubbens enda heltidsanställda spelare nästa år.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: