20080506

Läsning med ett leende

Jag läser ju inte så ofta om *SK:s matcher, men när det började ryktas om att Ola Toivonen var på väg till Herenveen ramlade jag över Jonas Esbjörnssons rapport från matchen mellan Malmö och *rebro. Det är svårt att inte le av den texten. Jag citerar lite så att ni vet vad som väntar.
Och han (Toivonen, min anm.) svarade sen för ett fenomenalt nummer där han med bollen klistrad vid foten liksom gled igenom en hög med fyra (!) Örebrospelare.
/.../
Jag har sett en hel del usla lag och usla matcher i allsvenskan den här våren.
Men inget som Örebro i går.
I n g e n t i n g var bra, eller ens okej (förutom möjligen en kämpande Nordin Gerzic).
- Det kom som en överraskning, sa tränaren Sixten Boström.
Jag hoppas att han skämtade.
För oss som såg andra halvlek mot Norrköping för en vecka sedan var Örebros tafatta spel i går inte ett dugg överraskande.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: