20101215

Min bild av Hoffmaestro i Novell

På väg hem från jobbet tar jag mig äntligen tid att läsa senaste numret av utmärkta musikmagasinet Novell. När jag kommer till sidan 11 ser jag en bekant bild. Det är en av de bilder jag tog av Hoffmaestro under sommarens Putte i Parken.


Det är helt ok så klart. Jag har släppt den och många av mina andra festivalbilder under en CCBY-licens.

Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det hade varit roligare om bilden var av någon eller några vars musik jag åtminstone står ut med.

Och här hittar du bilden på Flickr.

1 kommentar:

Anton Gustavsson sa...

Hej!
Kul att du gillar nya Novell. Självklart borde vi ha skrivit en rad och meddelat att vi ville använda bilden, även om den som du skriver har en Creative Commons-licens. Jag glömde tyvärr bort det i den sedvanliga lämningsstressen. Vi lovar att meddela det ifall vi använder en av dina bilder framöver – Hoffmaestros musik har vi dessvärre inget sätt att påverka i nuläget ;)
Vänliga hälsningar från Anton Gustavsson / Novell