20100920

Dagens tipsrad

För att få min hjärna att tänka på annat än det råknasiga valet ägnar jag mig åt att tippa kvällens matcher i Superettan.

Vi säger väl att det slutar så här:
Brage - Ljungskile X
Jönköpings S- Väsby 2
Gif Sundsval- Falkenberg 1
Trollhättan - Örgryte 1

Alltså. Det är inget tips. Det är en önskan om att något ska gå min väg. (Så mycket för att flytta tanken.)

Undrar vad oddset skulle bli förresten?

*****

Att Feministiskt Initiativ tog fyra mandat i Simrishamn var åtminstone en glad nyhet idag.

*****

Jag hoppas, hoppas, hoppas att MP väljer att fortsätta styra Karlstad med S och V.

*****

Om jag ska önska en någorlunda tänkbar regering utifrån valresultatet vore det:
M, MP, FP och C.

(Att ett svårt sargat S skulle ta ledarrollen känns tyvärr inte särskilt sannolikt. Sen må de vara störst, men självförtroende är nog duktigt stukat den närmaste tiden.)

Jag tror inte på en Alliansen+MP-lösning. Det måste in mer rörelse i grytan. Annars riskerar det att bli en konstig cementering till nästa val.

Kan vi slippa den här indelningen i höger, vänster och knasbollar nästa gång?

Ingen mår bra av den sortens stelnande blockpolitik.

*****

Landstinget ser också ut att bli en intressant nöt att knäcka.

*****

Vänsterpartiets egna majoritet i Degerfors förresten. Snacka om upp till bevis.

Gissar att det blir lite rörigt i samarbetet med Karlskoga ett tag framöver.

Och att den redan omöjliga och förbjudna diskussionen om kommunsammanslagning skickades minst 20 år längre in i framtiden.

Inga kommentarer: