20080813

Bottentabellen 2008 - omgång 19

Förra omgången var ett mörker utan like. Degerfors tappade alla poäng hemma mot J Södra. Nu ser det riktigt dystert ut. I Vulkanernas forum ropade en del som väntat på Stahres avgång. Spelarna och styrelsen valde däremot att uttrycka sitt stöd. Styrelsen med viss tvekan eftersom man beordrade klubbchef AA att ta plats på bänken. Inte mig emot. Det gick som bekant bra ifjol (vändningen kom när Adde tog över, inte när Mille gjorde det).

Lyckligtvis slutade resten av matcherna i förra omgången som jag hoppats.

Ikväll väntar ännu en ödesmatch. Den här gången borta mot LB07. Dags för revansch för det nesliga nederlaget hemma. Rödvitt är bättre än skåningarna.

Matcherna omgång 17
Assyriska FF - Enköping 4 - 3
Mjällby AIF - Sirius 1 - 0
Degerfors IF - Jönköpings Södra IF 2 - 3
Örgryte - Ängelholms FF 2 - 1
Åtvidabergs FF - IF Limhamn Bunkeflo 2 - 0

Tabellen efter omgång 18
13. Jönköpings Södra IF (-9) 17

14. Degerfors IF (-14) 16
15. Sirius (-14) 14

16. IF Limhamn Bunkeflo (-17) 14
17. Enköping (-20) 14

Mitt tips omgång 19

Sirius - Falkenbergs FF 2-1
Falkenberg är erkänt svaga borta och jag tror att ett Sirius som kämpar för sitt liv i Superettan lyckas knipa tre poäng här. Det skulle inte förvåna mig om det är en viss Johan P som strör saltet i det rödvita såret.

IF Limhamn Bunkeflo - Degerfors IF 0-1
Det sägs ju att oflyt jämnar ut sig över en hel säsong. I år vet jag inte om det stämmer. Om det finns någon rättvisa i den idrott vi kallar fotboll är det Degerfors som får plockar poäng i den här sexpoängsmatchen. Förlusten hemma i våras kan vara något av det grymmaste jag upplevt (åtminstone i Superettan). Magnus Samuelsson är äntligen hel, men får väl knappast starta?

Enköping - BK Häcken 1-3
Jag är ledsen Enköping, men det blir inga poäng den här omgången heller.

Jönköpings Södra IF - Mjällby AIF 1-1
Södra fortsätter plocka viktiga poäng när de kämpar till sig oavgjort mot Mjällby.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: