20080425

Degerfors IF - Limhamn Bunkeflo

Imorgon är det dags för min premiär på Stora Valla. Matchen är mot fjolårsöverraskningen Bunkeflo (eller Limhamn Bunkeflo eller LB07 som de kallas säsongen 2008 - kasst namn vilket som).

Utmätkta bloggen Allt du vill veta om Superettan kallar matchen svårtippad och gissar på målsnålt och 0-0. Jag håller med om att det ser ut att vara en öppen affär, men tror att Degerfors vilja att revanschera sig inför hemmapubliken fäller avgörandet. Mitt tips: 2-1.

*****

Extremt skönt att Mano Garcia är tillbaka.

*****

Håller med Simon om att det är bråttom med konstgräset. Sen kan vi väl diskutera om det ska ske med kommunala medel eller inte. Det är mest en ideologisk fråga. Jag tycker att Degerfors IF måste inse att man försöker agera på kommersiella villkor nu (de äger arenan, Spelarinvest är etablerat om än lojt). Då håller det inte att luta sig mot kommunen som största finansiär. Det måste väl finnas någon framgånsrik och stenrik människa med rötter i Degerfors, eller?


*****

Förövrigt tycker jag att det är självklart att tågstationen i Degerfors ska flytta till centrum. För mig personligen skulle det innebära en möjlighet att ta tåget till Degerfors och sen bussen till jobbet i Karlskoga. Tidsskillnanden mellan nuvarande läge och centralt läge är direkt avgörande för om det ska vara en vinst på en halvtimme i restid eller gå jämnt upp.

Det är bara sura nostalgiker som vill att allt ska vara som förr som tycker att Bruket är en bättre plats. Närmre för fler är alltid bättre.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: